keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Alkujakson tapahtumia..

Olis varmaa pitäny kattoo koska viimeks on tullu päivitettyy.... En kattonu päivämäärää mut ennen HotRodii se oli 8)) hehe... (aloin nauraa ku sauvakävelymainos tuli...)

Okei, asiaan.
Koulut alko. Tuntuu oudolta, oon jo kolmosella. Mithaa? Vastahan mä astelin tonne hallii ekan kerra... 

Tosiaa, alkuviikko meni vähä hassusti.. tai ei ollu paljoo mitää tekemistä.. ainakaa must ei tuntunu siltä. 
Loppuviikosta tehtii sitte metallituotemaalauksen ja..... mikä se sana oli... pohjustetyön (??) näyttö.. hei oikeesti, haluun takas ykköselle ja käydä nää kaikki termit uudestaa läpi XDD 

Joooooo, näyttö meni mun mielestä hyvin. Oonhan mä ykkösestä asti tuunannu noide junanosien kimpussa. Ja muutenki sen viikon aikana tuli taas kerrattuu pariin otteeseen läpi ku olin ykkösten tuutorina ja autoin niitä. Tällä hetkellä tuntuu et osaan junaosien putsaamisen, puhaltamisen ja maalaamisen vaikka unissani silmät kii ulkoo... .___. mä vihaan niitä osia.

Toisen viikon loputtua ykköset sitte sai valita kummalle puolelle ne haluaa. Milla jäi onneks mun kans autolle x)) hähäh. Jotai seuraa sentäs.. :DD 

Meidän halliin oli jossain vaiheessa ilmestyny ku tyhjästä semmonen saamarin iso rekan kontti... Tulin hallii ja luulin et se väliseinä oli yhtäkkii noussu kattoon asti... :''D Jari sitten antoi Jennille ja (anteeks, en muista sun nimee :D) yhelle toiselle aikkarille lasikuitukittaustehtävän toiselle puolelle rekan kylkee ja mulle ja Miialle toiselle puolelle siitä tehäväks muovinkorjaus siihen yhteen reikään siinä kyljessä.. tulipas paljon "sen" - sanan eri muotoja o.0 ja muutenki toi lause vammaa mutten keksi millään et miten. Oon ehkä väsyny.. 

Mutta siis tosiaan, aiheeseen palatakseni. En muista mitä tököttii jari siihe reikään tunki, sitä oltiin jo ennestää koitettu paikkailla, tosin huonoin tuloksin. Jari opasti siinä sitten mua ja Miiaa ku tehtiin siihen muovinkorjausta, jotai jännää muovinkorjaustökötti käytettiii. Okei, toistan lauseita koska väsyny ja kuuntelen toisella korvalla tota julkkis-BB:tä ja se on kakkaa. 
Me sitte miian kans heitettii pari kerrosta sitä muovinkorjausmössöö siihe ja sit kittailtii autokitillä päälle (kirrjotin just et kittailtii automaalilla...wut?)
Hiottiin se lopuks tasaseks, tai siis mä hioin, miia pomppi siellä täällä millon missäki ja vilahti välillä siinä tekemässä jotain.. :D ei se mitää kyllä mä tykkäsin.. siihen asti..

Sitten kun oltii saatu se hiottuu tasaseks, alettiin miettiin miten siihen saa semmosen... miten sen nyt sanois.. pallomaisen..(?) kuvion. Se kontti oli tosiaan toiselta puolelta sileepintanen ja toiselta semmonen.. no, pallomainen. :DD En just nyt keksi muuta sanaa kuvaan sitä. Jari soitti pikasen puhelun metallipuolen opettajalle ja se tuli käymään siellä kattomassa sitä konttia, hetken päästä mulla oliki sitten ritilä kädessä ja mun piti tuputtaa sen läpi siihen paikan kohdalle kiveniskumassalla niit pallokuvioita... :DD Siitä ei tullu nättiä. 

Liikaa jos laitto nii se lähti valuun, ritilä oli vänkyrä ja kaikki tuntu olevan ihan pyllystä. Oikeesti halusin vaan kotiin nukkuu. Enkä saanu ees kuunnella musiikkia et olisin rauhottunu  sen duunin kanssa, Mika oli heti sormi pystyssä huomauttamassa kuulokkeista :DD Okei, myönnän, kyl mä välillä kuuntelin musaa jos oli mahollisuus, jou, oon aika badass-pahapylly x))

Joooooo, mä kyllästyin siihen hommaan ihan kokonaa ja vaikka se läntti oli kokoo 55x65cm nii tuputin sitä sen kolme päivää. Ei vaan menny kaalii et mitä nopeemmin teen, sitä nopeemmin se olis ollu ohi. Huhhuh, tänää sentää sain sen valmiiks x) Käytiin hakee pintaväristä sopiva tela ja sitten tuli sellanen ku varsi- niminen ongelma 8) Onneks meillä on Mika joka sitte tuunas sitä yhtä vartta niin et saatiin tela paikallee ja sit päästii maalailee. Se näytti aika hassulta, mutta kun väri oltiin saatu siihen päälle niin kyllä se näytti ihan hyvältä (: Ei se nyt ollu just eikä melkee mut lähellä x)) Ja totesinpa siinä samalla että talomaalaus ei oo mun juttu, tela ei pysy kädessä. Tästä on todiste Jennin kengissä... Hups, sori x)) ostan sulle uudet kengät... :DD 

Tela siirty sitte vuorostaan Jennille ja ne meni maalaileen sitä omaa länttiään. Tottakai mä menin kyylää siiihe vieree ku Jari käski ne kyylää mun töitä :DDD Se tela sopii paremmin Jennin käpälää ku mun... ainaki jäljestä päätellen, tosin mun pohjat oli vähä niin ja näin tehty et seki voi vaikuttaa x) 

Safkan jälkee menin sit tekeen uuden maalipinnan siihen päälle ettei sieltä enää paista se tumma kiveniskumassa.. Lopputulos oli ihan silmää miellyttävä, ainaki mun mielestä, vaikka se pinta oliki vähä normaalii enemmän koholla.. 

Seuraavaks päästiin uuteen hommaan. Koska Jari nimes mut viimevuoden puolella kynäruiskuvastaavaks niin sovittiin sitte että otetaan kaikki ruiskut mitä sieltä tulityökammiosta löytyy ja pistetään ne kuntoon, katotaan kaikki puuttuvat osat ja listataan ne. Nappasin muutaman halukkaan ykkösistä mukaan ja mentiin sitte kattoon niitä. Pari ruiskuu me onnistuttii kasaa ja saatii suhteellisen hyvään toimintakuntoon. Mä jotenki elin iha torstaissa ja olin jo kahelta lähössä hallista menee mutta heräsinki todellisuutee ja palasin takas tekee niitä, neljän päivä kun oli 8) Ykköset pääsi joskus kolmen aikaa ku niillä oli auditoriossa jotain, mut nää pari innokasta tuli vielä takas ja lähti sillo neljältä mun kans... porukka innostu maalailee puhelimen takakansii, ja mun piti tehä yhelle semmone pikkuliekki sinne taakse, se kyl pissi vähä :DD Kolmosetki pääsi joskus ennen puolta neljää mut silti vaan jäätii sinne :DD Kukaa ei halunnu lähtee, ennenku vasta sitte ku Jari tuli ovelta huutelee et hallista sammuu kohta valot x)) 

Tässä sitte kaikki ykköset ja aikkaritki jotka luette mun blogia (tuski kukaa lukee) niin sitten kun toi kontti lähtee siitä tulityökammion ovien edestä niin aina muutama halukas kerrallaa otan sinne mun kanssa siivoo sitä koppia, revitään ritilät irti ja siivotaan se lattia ja etitää kaikki irto-osat ja keksitään sinne ritilöiden alle joku patentti ettei kaikki pikkuosat tipahtele sinne alas, on syvältä sanonko mistä lähtee nostelee niitä painavia ritilöitä joka kerta ku sinne alas tippuu jotain. 

Eli, jos halukkaita siivoojia ja talkootöiden tekijöitä löytyy niin tervetuloa ilmottautumaan mulle, sitten kun se koppi on siisti niin voin opettaa kaikkia halukkaita kynäruiskuilee, ja vaikka straippaan, ihan Jarilta varmistaen miten onnistuu.. (straipata en ite oaa mut tiiän suurinpiirtein perusasiat siitä x)) 

Kiitos hei, oon juonu just jonku neljä kuppii kahvii ja silti väsyttää joten kai mä meen nukkuu. Ja sitku pääsen tyytyväisesti lämpösen peiton alle nii pääs kuuluu BLING ja oon ihan hereillä...
Huomenna voisin koittaa tehä pelkän kuvapostauksen tapahtuneista koka tähän ei tullu nyt kuvia, vihaan räpeltää noiden johtojen kanssa... 

Heihei ja hyvää yötä palleroiset :3


3 kommenttia:

  1. Nyt menee viides kuppi kahvia ja silmä ristissä luen tätä jo varmaa kolmatta kerta läpi enkä vieläkää keksi mikä tossa yhes lauseessa vammaa. :DD Oikeesti, tarviin unta..

    VastaaPoista
  2. Raisaaaaa sitte kun oon hallissa nii voin auttaa sua kynäruiskujen/sen kopperon siivoomisessa :D:D

    VastaaPoista
  3. Tällä viikolla tai ens viikolla olis tarkotus alottaa... tai heti ku toi kontti on tosta oven edestä pois ja siihe ulkopuolella tullu enemmän tilaa.. :DD Mut jos siel on viel jotai siivottavaa nii tervetuloo vaan 8)

    VastaaPoista